4

ZÜRİH, HEİDİ’NİN ŞEHRİ APPENZEL VEEEEE ALPLERİN ZİRVESİ SANTİS

Posted by ailemlegeziyorum.blogspot.com on 02:54
ZÜRİH HEİDİ’NİN ŞEHRİ APPENZEL VEEEEE ALPLERİN ZİRVESİ SANTİS         
  
   İsviçre gezimizin en güzel kısımlarından biri de Zürih idi.Şehre girerken öyle çok ta bir sey beklemeyin klasik bir metropol. İnsanlar sürekli koşuşturuyorlar ne de olsa paranın başkenti:)

    Fakat şehri gezdikçe şehrin coğrafi ve kültürel güzelliklerini görmeye başlıyorsunuz.Bunlardan en ilgi çekici olanlardan  biri Zürih gölü şehrin tam ortasına öylesine büyük bir özenle kurulmuş ki görmeye değer doğrusu.


    Burda herkes son derece dakik ve her yerde müzeler çikolatalar görmek mümkün manzara kesinlikle muhteşem…
 
 İsviçre gezimizin en güzel kısımlarından biri de Zürih idi.Şehre girerken öyle çok ta bir sey beklemeyin klasik bir metropol. İnsanlar sürekli koşuşturuyorlar ne de olsa paranın başkenti:)

Fakat şehri gezdikçe şehrin coğrafi ve kültürel güzelliklerini görmeye başlıyorsunuz.Bunlardan en ilgi çekici olanlardan  biri Zürih gölü şehrin tam ortasına öylesine büyük bir özenle kurulmuş ki görmeye değer doğrusu.

       Gördüğünüz gibi çok düzenli bir şehir…

              Evler yanyana dizilmiş küçük kutucuklar gibi....


ÇOK ÖNEMLİ NOT: Burda göründüğüm kadar kilolu değilim:))





Ve burası da dünyaca ünlü markaların oldugu bir cadde  benden söylemesi sadec bakın almayın cünkü bir saat 30000 euro civarında:)
 Burdan hemen sonra ise Zürih Katedraline geçiyoruz bizi orda bekleyen süprizden haberimiz yok tabi meğer tarihi katedrali görmek için merdivenlerden yürüyerek çıkmamız gerekiyormuş biri 8 biri 4 yasında iki çocukla ne kadar zor olduğunu tahmin etmeniz zor değildir herhalde


Üstümden resmen ter boşaldı...

Ama katedralden zürih manzarası görülmeye değerdi 

   8. yüzyıldan kalmış olan bu katedral de özellikle üst kısmına  çocukların etrafı izleyen annelerini rahatsız etmemeleri için bir langırt konmuş.

   İsviçre demek tabiat güzellikleri yemyeşil bir doğa demek aynı zamanda . Bu sebeple Alp dağlarını görmek üzere  yola çıkıyoruz. Güzergahımızda önce bir rivayete göre bizim sevgili Heidimizin memleketi olan  Appenzel var.
                                         APPENZEL

   Alplerin kuzey doğusunun en yüksek bölgesine çıkabilmek için  önce Appenzel den geçmeliydik.
 Burası yemyeşil bir kasaba insanın ömrünün kalan kısmını geçirmek isteyeceği türden bir yer. Tabi İsviçre’nin doğal güzelliklerin yanı sıra ünlü bıçaklarını  ve cikolatalarını 
da burada bulabiliyorsunuz.


 Burayı görünce insanların neden bu kadar uzun yaşadığını anlamak çok zor değil .Hayatın yavaş ama kaliteli aktığı  bir yer insanlarını da hemen yakınında ki Almanya’nın tersine çok zarif buldum doğrusu.       

      İsvicre Shengen  anlaşmasını tanıyan fakat tam olarak  kabul etmeyen bir ülke olarak kendi parasını yani İsviçre Frangını değiştirmemiş, alışverişlerinizde Euro kullanılabiliyorsunuz fakat bozuk para  kabul etmiyorlar  40 kusur bıçak alınca  artan bozuk kısmı vermekte zorlandım hemen yardımıma nazik bir İsviçreli yetiştiJ



                              Offfff offfff burda insan yaşamak  istemez mi

Bu arada genellikle inilizce bilmiyorlar ya da konusmuyorlar tabi yolumuzu bulamadığımız anlar oldu.İşte o anların birinde  iki tane  cok şirin yaklaşık 70 yaşlarında motorlu teyze bize yardımcı oldu hala isimlerini almadığıma hayıflanırım onların da motorla gezi blokları varmış....kim bilir belki karsılasırız bir gün bir yerlerde...


            SANTİS KUZEY DOĞU  ALPLERİN ZİRVESİ

Hedefimiz su yukarıda gördüğünüz Alplerin zirvesine tırmanmak bu muhteşem manzaraya bir de oradan bakmaktı.Santis kuzeydoğu alplarin en yüksek noktası deniz seviyesinden yaklaşık 2502,9 metre yükseklikteJ Ulaşamazsak bile o yolda ilerlemek tatmaya değer bir zevk emin olun aşağıda gördüğümüz Hollanda plakalı bir araçla yaşadığımız hemşeri dayanışmasını da anlatmadan geçemiyeceğim  bizim iki küçük çocukla yolu bulamıyacağımıza inanan bu aile bizi zirvede görünce çok şaşırdı.


Bu yollardan geçiyorsunuz


         Surda yasamayayı kim istemez ki


                   İşte burası zirvenin hemen altında ki  nerdeyse dünyanın en pahalı otellerinin bulunduğu bölge
Buradan yukarıya yaklaşık 50 kişilik telefiriklerle tırmanıyorsunuz bir ara kayalara çarpacaksınız gibi geliyor.


           İşte telefrikler cok heyecanlandım


Zirvede ise tamamen kar kıs fırtına her sey var ve burda bir tesis yapmış İsviçreliler.Bizim telefrikle korkarak geldiğimiz zirveye tırmanan 50 yaş üstü bayan grubu beni çok şaşırttı.


Birkaç daki için tesisten dışarı çıkıp etrafa bakındık  çocuklar cok üşüdü hemen geri dönmek zorunda kaldık içeride madencilik müzesi ve çeşitli sunumlar vardı onları izledik


 Titreyişlerini resimden bile anlamak mümkün değil mi:))

Birkaç daki için tesisten dışarı çıkıp etrafa bakındık  çocuklar cok üşüdü hemen geri dönmek zorunda kaldık içeride madencilik müzesi ve çeşitli sunumlar vardı onları izledik





Soğuktan mı yoksa gercekten restorandakilerin hünerinden mi bilmiyorum 2500 m de kahve içmenin tadı bir başka.....

Veeeee tekrar yeryüzüne gercek dünyaya dönüş başladı.Ama şunu söylemeliyim en zevk aldıgım gözümün ve ruhumun doyduğu  maceralarımızdan biriy di Alpler...

4 Comments


bir solukta okudum sonra üzerinden geçtim harika bir post olmuş canım ya ellerine sağlık
isviçre'ye senden gördüğüm kadarıyla çok sevdim çünkü müze gezmeye bayılırım , ee ordada çokmuş
yeşil vadiler inanılmaz güzel
yine kıskandım seni :(
alplere tımanmakda müthiş bir haz olmalı
mimaride gözalıcı
canım gerçekten şanslısın
bende seni bulduğum için şanslıyım tabii :)
başka fotolar varsa onlarıda istiyorum , vaktin olunca hepsini koy emi
kucak dolusu sevgiler


tulaycım insallah sende görme imkanı bulursun ben bu ülkeye bayıldım.Malum ben biraz bu konuda tembelim fırsat bulur bulmaz yazmak istiyorum ama hayat o kadar hızlı akıyor ki yetişemiyorum ama başaka fotolarda paylasırım insallah


amin canım ya
o kadar çok isterimki
dilerim birgün gerçekleşir ama düşük bir ihtimal :)


Ben fotoğrafları görünce bayıldım. Bir tablonun içinde yaşamak gibi. :)

Yorum Gönder

Copyright © 2009 ailemlegeziyorum All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.